Construcția de mall-uri va fi mult diminuată de scumpirile repetate ale materialelor de construcții (aproximativ 30-40%), de creșterile salariale, de lipsa stocurilor și de imprevizibilitatea din piață, consideră Marian Ciupitu, Director General Terano Construct.
“În România, în 2023 nu cred ca se vor mai deschide mall-uri în adevăratul sens al cuvântului (cu un mix de chiriași amplu, cu cinematografe, branduri puternice, parcări, food-court-uri generoase și servicii multiple de entertainment), cu excepția celui din Craiova. Acolo dezvoltatorul are în plan să deschidă mai mult decât un mall, vrea să construiască pe lângă mall-ul propriu-zis mai multe ancore, respectiv clădiri de birouri, apartamente, probabil și un hotel. Motivele pentru care această expansiune a mall-urilor este pusă pe hold au legătură cu: scumpirile repetate ale materialelor de construcții (aproximativ 30-40%), cu creșterile salariale, cu lipsa stocurilor, cu imprevizibilitatea din piață, cu saturația cu astfel de mall-uri, shopping park-uri. Ne așteptăm ca în acest context, retailerii și dezvoltatorii să-și adapteze portofoliul de proiecte în funcție de specificul regiunii și de puterea financiară a consumatorilor prin atacarea eșalonului doi de orașe până la depășirea perioadei aceasteia tulbure. Posibila criză anunțată va fi un bun prilej pentru retaileri și operatorii de centre comerciale active din piață pentru a demara renovări, reamenajări, rebranduiri, relocări și repoziționări,” a declarat Marian Ciupitu, Director General Terano Construct.
Citește restul articolului aici.