E-Femeia: Pentru 2023, specialiștii prevăd creșteri de 35% pe segmentul renovării centrelor comerciale deja existente, a magazinelor din interiorul acestora, mall-urilor, parcurilor de retail, galeriilor comerciale etc.

Pentru 2023, specialiștii prevăd creșteri de 35% pe segmentul renovării centrelor comerciale deja existente, a magazinelor din interiorul acestora, mall-urilor, parcurilor de retail, galeriilor comerciale etc.

“Anul acesta, construcția de mall-uri va fi mult diminuată, dar vom sta foarte bine pe construcția de strip mall-uri (mall-uri în aer liber), family center și de ceea ce noi, specialiștii din retail numim generic spații comerciale. Acestea din urmă nu vor fi toate construite de la zero, multe vor fi reconvertite, acest lucru presupune și retaileri noi care intră pe piață și, pentru a le face loc, se va mișca puzzle-ul în interiorul centrelor comerciale. O altă tendință care va fi din ce în ce mai des întâlnită este cea a dezvoltării de proiecte cu dublă utilitate (mixt use). Proiecte în care spațiile destinate birourilor și locuințelor au ponderea principală, dar care vor integra și componenta de retail, declară Matius Ichim, Fondator platforma digitală @Prioretail.ro

În România, în 2023 nu cred ca se vor mai deschide mall-uri în  adevăratul sens al cuvântului (cu un mix de chiriași amplu, cu cinematografe, branduri puternice, parcări, food-court-uri generoase și servicii multiple de entertainment), cu excepția celui din CraiovaAcolo dezvoltatorul are în plan să deschidă mai mult decât un mall, vrea să construiască pe lângă mall-ul propriu-zis mai multe ancore, respectiv clădiri de birouri, apartamente, probabil și un hotel. Motivele pentru care această expansiune a mall-urilor este pusă pe hold au legătură cu: scumpirile repetate ale materialelor de construcții (aproximativ 30-40%), cu creșterile salariale, cu lipsa stocurilor, cu imprevizibilitatea din piață, cu saturația cu astfel de mall-uri, shopping park-uri. Ne așteptăm ca în acest context, retailerii și dezvoltatorii să-și adapteze portofoliul de proiecte în funcție de specificul regiunii și de puterea financiară a consumatorilor prin atacarea eșalonului doi de orașe până la depășirea perioadei aceasteia tulbure. Posibila criză anunțată va fi un bun prilej pentru retaileri și operatorii de centre comerciale active din piață pentru a demara renovări, reamenajări, rebranduiri, relocări și repoziționări,” declară Marian Ciupitu, Director General Terano Construct.

Citește restul articolului aici.

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google